MUSART TALK S MADFACE

Ahoj Madface, děkujeme, že sis našel čas na tento rozhovor! Mohl by ses našim čtenářům v pár řádcích představit?
Čau, jasně. Jmenuju se Patrik Nastasi a produkuju hudbu pod přezdívkou Madface už cca 15 let.
Jak si se do světa hudby a DJingu vlastně dostal?
Všechno to začlo asi v mých 15 letech, kdy moje sestra chodila na DNB párty. Doma o tom pořad básnila, tak jsem chtěl vědět, co se jí na tom tak líbí. Takže jsem vyrazil na svou první akci do ještě staré Karoliny, kde Čvanda pořádal akce a zamiloval jsem si to hned na první dobrou. Začal jsem navštěvovat pravidelně párty a tak nějak přirozeně se seznámil s lidmi okolo DNB. Takže i s DJ’s a producenty, kterých v té době u nás v Česku moc nebylo.
Tvoje cesta od začátků k podepsání smlouvy s Viper Recordings je fascinující. Co bys poradil mladým producentům, kteří sní o podobné kariéře?
Asi jen to, at’ dělají hudbu, která je baví a nesnaží se dělat třeba něco jen pro to, že je to momentálně populární. Potom bych asi poradil, aby navštěvovali akce a seznamovali se tam s lidmi, kteří mají podobné zájmy.
Jsi známý tím, že dáváš přednost vlastní tvorbě před remixy. Jaký je podle tebe hlavní rozdíl mezi těmito dvěma přístupy a proč tě vlastní tvorba tolik přitahuje?
Poslední dobou musím říct, že dávám remixům a bootlegům větší prostor. Těch důvodů je víc, ale hlavním je ten, že se mi kolikrát líbí nějaký track, který není D’N'B a rád bych si ho zahrál, tak si na to udělám remix nebo bootleg. Každopádně vlastní tvorba mě stále baví víc. Rád dělám věci přímo od začátku.
Mnoho producentů v ČR se zaměřuje na neurofunk, deep nebo liquid drum & bass. Jak se ti daří držet svůj styl fresh a odlišný?
Popravdě ani nevím, já se jen snažím dělat to, co mě baví, a jestli to funguje, tak jsem moc rád.
RAM Records je jeden z nejprestižnějších drum & bass labelů. Jaké to bylo poprvé slyšet svůj track pod hlavičkou RAM?
Když jsem byl ještě puberťák a začínal s hudbou, snil jsem o tom mít skladbu na Hospital nebo RAM Records. Bylo to pro mě něco jako dnes hrát na hlavní stagi Tomorrowlandu. Takže to byl pro mě opravdu splněný sen. Dnes už ale až tak nezáleží, kde vydáváš, spíš bych řekl, že v té záplavě tracků musíš buď něčím vyčnívat,nebo dávat větší focus na sociální sítě, nejlépe obojí.
Když se ohlédneš zpět na své hudební začátky, co bys řekl, že bylo klíčovým momentem ve tvé kariéře?
Klíčový moment byl, když mi Liquicity uploadnuli track „Many Lies“, který jsem vydal na britském Liquid Tones recordings. Díky tomu uploadu si mě všimli na RAM Records a kontaktovali mě. Tím se vlastně celý vlak rozjel.
Tvé tracky mají úspěch nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jaké jsou podle tebe klíčové faktory pro mezinárodní úspěch v dnešní hudební scéně?
Tvé tracky mají úspěch nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jaké jsou podle tebe klíčové faktory pro mezinárodní úspěch v dnešní hudební scéně?
Myslím si, že budovat si komunitu fanoušků, ale taky vztahy s promotéry, producenty apod. A nebo udělat opravdu úspěšný track, který to všechno urychlí.
Jak to vypadá když si sedneš do studia a začne pracovat na novém tracku? Jaké nástroje nejraději používáš?
Většinou začínám buď’ bicíma nebo melodii a pak podle toho, co mě v hlavě napadne. Nejvíc nápadů mám po hraní. Ta atmosféra na parties mě vždy ve studiu nakopne. Jinak pracuju v Abletonu a nejvíc používané vst u mě je asi serum.
Sleduješ aktuální trendy v drum & bassu? Jak se podle tebe tento žánr vyvíjí?
Ano, sleduju. Hodně teď fungují 4x4 tracky a jeden takový mám taky. Každopádně, i když je to teď trendy, tak pokud by se mi to nelíbilo, nedělal bych to. Těch trendů je více, ale ne všechny mě baví.
Já myslím, že se vyvíjí dobře. Když se koukneš, kde byl drum and bass před 20 lety a kde je teď, tak je to až neuvěřitelné, kam se dostal. Dvacet let zpět to byla pro spoustu lidí totální undergroundová hudba. Dnes ji hrají ty největší hvězdy elektronické hudby jako je Martin Garrix, Tiesto, David Gueta aj. Takže za mě to směřuje dobrým směrem. Tím, že je drum and bass čím dál víc populární, tak díky tomu nabízí možnost se tím živit a vlastně dělat v životě, to co tě baví.
Kromě práce na vlastních skladbách a vystoupeních, jak trávíš svůj volný čas? Máš nějaké koníčky nebo zájmy mimo hudbu?
Tím, že mám ještě normální práci a do toho hraju a dělám hudbu, tak toho volného času moc není. Takže se volný čas snažím co nejvíc trávit s rodinou. Samozřejmě mě baví i něco jiného než hudba, třeba saunování nebo vaření, občas i hory.
Jaké byly tvé největší hudební inspirace, když jsi začínal a kdo tě inspiruje dnes?
Culture Shock byl a pořád je mou největší inspirací. Baví mě jeho sound a jak nad hudbou přemýšlí.
Na jakém festivalu nebo v jakém státě bys chtěl v budoucnu nejvíce hrát a proč?
Těch je :D Hodně mě láká USA, Nový Zéland nebo Austrálie.
Jaké máš plány na zbytek roku 2024?
Jaké máš plány na zbytek roku 2024?
Co se hudby týče, tak se mi docela kupí tracky, takže uvidím co s tím udělám, buď album a nebo to postupně vypustím ven. Každopádně 24.5. budu vydávat svůj track ‚In The Club’ a v červnu bych chtěl dát ven ‚Be The One‘ bootleg, na který se mě každý ptá, tak jsem si řekl, že to konečně vydám. Na léto mam taky spoustu hezkých bookingu např. Beats For Love, kde zahrajeme s Futureboundem a VOE jako Viper Trinity, Rock For People, Let It Roll a další.
A nakonec, co si jako hudební profík myslíš o platformě MUSART?
Líbí se mi myšlenka, že najdeš na jednom místě veškeré info o českých d’n'b akcích, producentech apod. Před lety tu takhle fungovalo třeba WKC, ale teď tu nic podobného není. Tak držím palce ať se to vydaří.
Děkujeme za super rozhovor!